neděle 16. září 2012

Tvorba postavy 2012

Tvorba postavy

Pro letošní Mytágohraní si budete opět vybírat dvě mytága – Hrdinu a Bestii. Když zemře Hrdina, zahrajete si Bestii a po smrti Bestie (nebo když vás Bestie přestane bavit a nějak ji ukončíte) se zase můžete vrátit jako Hrdina. Předpokládáme, že vaše příběhová role bude spíš Hrdina (nemusí to být hrdina kladný) a Bestie bude spíše způsob, jak se odreagovat a umožnit ostatním Hrdinům zabít si nějakou tu Bestii. Bestie ovšem nemusí být nutně bojová, když nebojujete – může to být i jezinka, zloděj a pod. 

I letos jste mytága v hlubinách Lesa, takže kromě toho, že se po smrti objeví nějaká vaše další verze, která připutuje k jezeru, nebude mít tato skutečnost příliš velký dopad. Pokud chcete pokračovat ve svém předchozím mytágu, můžete, ale nejedná se o navazující příběh.

Co si tedy budete vybírat?

Pro Hrdinu

Příklon k Řádu nebo k Chaosu – novinkou letošního mytágohraní je volba mezí čímsi, co jsme pro zjednodušení nazvali Řádem a Chaosem – u každého svého mytága (jak u Hrdiny, tak u Bestie) si budete volit míru přiklonu k Řádu nebo Chaosu – mytága, která mají blíže k Řádu, jsou ta původní, jsou archetypálnější, podobná mytágům z předchozích let, mohou být u Jezera ozvěn nebo v Lese mytág už delší dobu. Mytága blíže k Chaosu jsou nová – jsou méně archetypální, více překračují hranice příběhů, jsou divočejší a komičtější, mohou být fantasy, SF nebo komixová a přišla k Jezeru ozvěn (a vůbec do Lesa mytág ze svých příběhů) teprve nedávno (se začátkem hry nebo se svým zjevením se po smrti předchozího mytága).

Počítejte s tím, že by bylo více než vhodné, aby vaše následující mytágo bylo k Chaosu vždy blíže, než to předchozí – například první mytágo bude klasický Loki, druhé bude Loki z Andersonova Zlomeného meče a poslední Loki z Avengers. Ovšem ani zdaleka nemusíte začínat u mytága Řádu – klidně začněte někde na půli cesty k Chaosu a pak jenom pokračujte. Za výjimečných okolností vám povolíme začít i hodně blízko k Chaosu.

Archetyp – váš příběh (existující pohádku, báji, mýtus, legendu, strašidelný příběh...) a vaši roli v něm (Popelka, Drácula, Bajaja, Gilgameš, Daidalos, Karkulka, Kojot, Loki, Nuadu, Goliáš, Van Helsing, Aragorn, Spiderman...) – ten můžete po celou hru nezměnit, můžete však i zkusit jeho jinou verzi (Karkulka jako neposlušná dospívající dívka s rozvíjející se sexualitou x nevinné dítě x malá inteligentní manipulátorka s magickým nadáním a pod.). Letos jsou u mytág klonících se k Chaosu komixoví, SF (s dodržením omezení kulturního okruhu) a fantasy hrdinové vítáni!

Kulturní okruh – pravěk, Keltové, Slovani, Germáni, Sumerové, Egypt, Eskymáci, Thrákové, Peršané, Babylon, Židé, Řekové... – ten můžete po smrti změnit, ale pokud máte nedostatek kostýmů, nutně ho měnit nemusíte – mírný posun vyjádřený alespoň částečnou změnou kostýmu však preferujeme – vhodný by byl posun od archetypálnějších mytág k mladším či více „komixovým“ verzím.

Horní časová hranice pro kulturní okruh je letos 18. století (ovšem střelný prach nefunguje – pára ano), archetyp nijak neomezujeme!

Osobní příběh - individuální rozvinutí vašeho archetypu – kdo jste, co hledáte, čeho se bojíte a kam jdete – individuální příběhy je vhodné po smrti postavy také mírně pozměnit.

Pro Bestii
- i zde můžete volit archetyp, kulturní okruh a individuální příběh, ale nemusíte ho tak promýšlet – stačí nám i vlk, drak, jezinka... Ale uvítáme i propracovanější Bestie, pokud vás to láká. Ovšem i u Bestií prosím volte příklon k Řádu nebo k Chaosu a respektujete posun k Chaosu u dalších inkarnací.

Skupiny
Optimum pro hru je dohodnout se ve dvojicích až pěticích, že si zvolíte archetyp ze stejného příběhu – ne nezbytně ze stejného kulturního okruhu (k Popelce se hodí mít i macechu a sestry, aby to bylo zajímavé – byť to není nezbytné). Maximum pro jednu společně hrající skupinu je 5 lidí.

Inzerce - pokud byste uvítali do svého příběhu dalšího hráče (nikoli do skupiny, ale někoho, kdo se taky bude nějak pohybovat ve vašem příběhu – například jste Karkulka a sháníte vlka, nebo jste Van Helsing a potřebujete upíra), napište nám – zainzerujeme váš požadavek v klubu na nyxu (tj. před hrou o sobě nebudete vědět, ale budete mít šanci se potkat na hře).



! Upozornění ! (na základě interních ohlasů):

Někteří z vás mají možná pocit, že chceme abyste si zvolili komické role (a neví jak na to). Není tomu tak. Můžete si splnit některé dávné přání, popustit uzdu fantazii a nebo se přidržet svých běžných konceptů. Jde jen o to, aby vás vaše role bavila hrát (ať už je vážná nebo ne).
Čím se liší tento ročník od prvního je fakt, že tentokráte je možné snad úplně všechno... :).

Žádné komentáře:

Okomentovat